ПЕДАГОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ

Тема: Я - економний, я - заощадливий.

Мета: поглибити знання педагогів щодо використання сучасних методів навчання. Здобути уміння і навички для успішного розв’язання завдань економічного виховання дітей, стимулювати творчі пропозиції педагогів. Визначити розділи й теми Міжнародної програми соціально-економічної освіти дошкільників «Афлатот» та ативізувати впровадження її в роботі з дітьми,

Хід тренінгу.

Вихователь – методист. Доброго дня, шановні колеги! Тема сьогоднішнього педагогічного засідання «Я - економний, я - заощадливий». Це засідання ми проведемо у формі тренінгу. Тому як і заведено на початку кожного тренінгового заняття нам потрібно привітатись і представити себе з економічної точки зору.Почнемо з мене: Вітаю вас, я – Алла, я - економна….

(Учасники вітаються ).

Вихователь – методист. Пропоную вам поділитись на три групи.А допоможуть нам ось такі веселі Афлатунчики. Виберіть собі одного з них і займіть місце біля відповідного столу.

(Учасники діляться на групи)

Вихователь – методист. Сучасна соціально-економічна програма розвитку України направлена на поліпшення життя людей і пов’язана з формуванням нової економічної моделі. Тому це питання є важливим для працівників освіти. Головним завданням є прищепити підростаючому поколінню навички діяльності в реальному житті, навчити його мислити і діяти за законами економіки. Тому наш дитячий садок вже з 1 вересня 2018 року працює над впровадженням Міжнародної соціально-фінансової програми «Афлатот». І в мене до вас перше запитання

1. «Чи потрібно вивчати економіку в дитячому садку?» (відповіді вихователів,обговорення)

Висновок:

Завідувач: Основа майбутньої особистості закладається в ранньому віці. Знання та вміння, набуті в дитинстві – це коріння. Чим воно міцніше, тим впевненіше почувається людина в житті.

Елементарні економічні знання не формуються на порожньому місці, визначальним тут є конкретні умови, в яких росте й виховується дитина: сімейне середовище, ставлення до оточення, її духовний світ мають великий вплив на формування особистості майбутнього громадянина.

В дитячому садку малюк навчається гуманному ставленню до природи, поваги до людей праці, доброзичливості, взаємодопомоги. У тому дитина, яка виховується там, де панують ці чесноти, в майбутньому завжди буде бережливою і економною в своїй виробничій діяльності.

Економне, бережливе ставлення до природних ресурсів, продуктів праці людей – важлива вимога сучасного життя. І чим раніше діти усвідомлять те, тим більше берегтимуть дари природи і весь рукотворний світ. А це означає готовність до практичного життя, набуття важливої складової життєвої компетентності, формування якої – один з пріоритетів Базової програми.

Дошкільнята здатні засвоїти елементарні економічні знання та категорії і те, що ці знання їм потрібні. Дошкільний віковий період найсприятливіший до формування різних якостей особистості, насамперед бережливості та економності як структурних елементів процесу соціалізації. Вирішальна роль у формуванні елементарних економічних знань належить вихователеві. Від його духовних, моральних якостей, професійної підготовки залежить, якою сформується особистість майбутнього громадянина нашої держави. Тому педагогові слід бути у постійному пошуку нових технологій.

Вихователь-методист: Які початкові економічні уявлення доступні розумінню дітей дошкільного віку?

2. Ігрова вправа «Що слово значить?»

Вихователь – методист. Пропоную розглянути Афлатунчики зі словом – економічним терміном і пояснити його значення.

Мета: забезпечити розуміння педагогами тлумачення ключових слів економічної термінології.

Ключові слова:

економіка – наука про ведення господарства;

бізнес – діяльність, що спрямована на отримання прибутку;

бізнесмен – людина, яка має свою справу;

гривня – грошова одиниця України;

товар – речі,предмети, які купуються або продаються;

банк – установа, де находяться, зберігаються та видаються гроші;

валюта – грошова одиниця інших держав;

ярмарок - це місто, де можна купити і продати товар, відрізняється від ринку тим,що тут ведуться великі торги;

реклама – повідомлення та відомості про товар, його якість, можливість придбання, запорука успішного бізнесу;

бережливість, економність – раціональне використання ресурсів природи та держави.

Вихователь – методист. Ми знаємо, які економічні уявлення доступні розумінню дітей і зараз сформулюємо основні завдання економічної освіти дошкільників.

3. Гра «Склади інтелект-картку»

Кожна група вихователів складає картку для окремої вікової групи дітей.

Мета: активізувати знання вихователів про основні завдання економічної освіти дошкільників.

1. Уточнити та розширити уявлення дітей про навколишній світ речей та предметів, якими користується людина і які є результатом праці.

2. Дати знання про працю – джерело добробуту. Виховувати бережливе ставлення до людської праці.

3. Розширювати розуміння поняття «бережливість», «економність».

4. Дати елементарні економічні знання, формувати уявлення про поняття «економіка», «бізнес».

5. Познайомити з грошовою одиницею України та грішми інших держав.

6. Поглибити знання про торговельні пункти, про банк, його функції, про товарно-грошові відносини.

7.Залучати дітей до посильної праці. Виховувати працьовитість, бережливість, економність, ініціативність.

8.Ознайомити з комп’ютером, вчити гратися в економічні ігри.

9.Здійснювати корекційно-профілактичну роботу спрямовану на залучення дітей дошкільного віку до сфери економічної діяльності.

4. Мозковий штурм:

Які форми роботи доцільні в економічній освіті дошкільників?

(заняття, спрямовані на знайомство з працею дорослих, з раціональним використанням природних ресурсів та ін., екскурсії у природу, до підприємств міста, об'єктів культурно-побутового обслуговування населення; розгляд картин, ілюстрації, плакатів; дидактичні ігри; бесіди; сюжетно-рольові ігри; читання творів художньої літератури; художня праця; вікторини, розваги; малювання, конструювання; робота на комп'ютері).

5. Інтелектуальне завдання

-«Які бесіди можна провести дітьми про бережливе ставлення до природи та раціональне використання природних ресурсів?»

-«Які дидактичні ігри ви проводите з метою закріпити у дітей економічні знання?»

-«Які види трудової діяльності ви використовуєте для виховання у дітей трудової спрямованості і бережливості?».

6. Мозковий штурм:

Гра «Казкові випадки»

Перший випадок.

Прийшла якось мачуха додому. А там такий безлад! Обід не готовий, посуд не вимито, город не полито. Попелюшка захворіла й лежить у ліжку. Стала мачуха й думає, кого ж вилаяти — хвору Попелюшку чи рідну дочку? Хто наведе лад у хаті?

Другий випадок.

Ведмедиця з казки «Троє ведмедів» продавала на ринку мед. На зароблені гроші вона хотіла купити малини для свого ведмежати. А ведмідь із казки «Маруся і ведмідь» якраз продавав малину, щоб купити Марусі липового меду. Покупців на ринку майже не було, торгівля йшла погано. Засумували продавці. Що потрібно зробити, щоб усі в цій ситуації залишилися задоволеними?

Третій випадок.

Мишенята з казки «Колосок» почали, нарешті, трудитись, але по-різному. Перше мишеня за день зібрало один кошик горіхів, а друге за цей же час — аж два кошики. Чому так трапилося? Хто з двох заробив більше? Як навчити перше мишеня працювати швидше?

7. Гра «Знайди в казці економічний підтекст»

Поянити економічний підтекст у казці та продумати запитання до її змісту. Потім по колу задавати запитання своїм колегам.

8. Математичні історії

• Іванко вперше вирішив сам сфотографувати окремо маму, тата, бабусю, дідуся, кошеня. Скільки знімків він зробив? Де йому взяти гроші на друк фотографій?

• Бабуся розрізала стрічку в трьох місцях. Скільки частин вийшло? Відгадай, для чого потрібні бабусі ці маленькі стрічки.

• У лісі виникла суперечка між деревами. Берізка сказала: «Я найголовніша!». Дуб заперечив: «Ні! Це я найголовніший!» Сосна закричала: «Ні! Ні! Я!» А ялинка вирішила, що важливішого дерева, ніж вона, немає й бути не може. Скільки дерев посперечалося? Хто з них має рацію?

• Діти, поглянувши на небо, побачили шість промінчиків сонечка, а чотири промінці вже закрили хмаринки. Скільки всього променів подарувало дітям сонечко? Що відбудеться далі?

• Катруся зірвала 5 кульбаб, а Сашко — 20 таких самих квіточок. Скільки всього квіток у дітей? Катруся зробила Сашкові зауваження: «Не можна рвати так багато кульбаб!» А Сашко відповів: «Я хочу порадувати маму!» Хто з дітей має рацію?

• Дитину захищають мама, тато, бабуся, міліціонер, лікар, Президент. Скільки всього захисників? Кого ти можеш іще до них додати? Чому?

• Сьогодні ти зробив добрі справи. Перелічи їх. Скільки всього доброго ти зробив? Яку зі справ ти вважаєш найважливішою? Чому?

• До берега пливуть двоє каченят і двоє курчат. Хто з них швидше допливе до берега?

• Вінні-Пух, Паць, Ослик і Сова збираються на свято до Кролика. У всіх, окрім Паця, є по повітряній кульці. Скільки всього кульок у друзів? Але Пацеві теж дуже хочеться погратися з кольоровою «хмаринкою». І в нього на очі навертаються сльози. Як допомогти Пацеві?

9. Вправа «Упізнай професію»

• Він готує нам обід. (Кухар.)

• Він бореться з вогнем. (Пожежник.)

• Він прописує мікстури, нас лікує від застуди. (Лікар.)

• Він малят стриже уміло. (Перукар.)

• Він костюм для вас пошиє. (Кравець.)

• Хто приносить нам газети? (Листоноша.)

• Тебе в біді він захистить. (Міліціонер.)

• Він вище за зірки злетить. (Космонавт.)

• Про все, що сталось на планеті, для вас напише у газеті.

(Журналіст.)

• Швидко возить пасажирів. (Водій.)

10. Інтелектуальне завдання

Пояснити вираз «Трудове виховання – підґрунтя економічної освіти дошкільників» (відповіді вихователів)

Висновок:

Вихователь методист: Як відомо, провідною економічною категорією є праця. Діти дошкільного віку рано виявляють інтерес до праці дорослих і допомагають їм. У своїй трудової діяльності вони наслідують приклад дорослих, використовують їх досвід, намагаються працювати так, як вони – швидко, вправно, акуратно. В дитячому садку широко ознайомлюють дітей з працею дорослих, дається інформація про професії. Одне із завдань вихователя – доступно розкривати дітям роль праці у житті та здоров’ї людини, підводити їх до висновків про корисність, суспільну значущість праці. Цілеспрямоване ознайомлення дітей з працею дорослих допомагає успішно вирішувати цілий ряд освітніх і виховних завдань, пов’язаних з вихованням у дітей трудової спрямованості, шанобливого ставлення до людської праці, бережливості, а також розвитком економічного мислення.

А зараз я пропоную вашій увазі презентацію, яку ви зможете використати на своїх заняттях з економіки з дітьми.(переглядають, вирішують завдання)

І на завершення для вас презентація «Впровадження програми соціально-фінансової освіти з дітьми дошкільного віку «Афлатот» в ДНЗ «Джерельце»

Кiлькiсть переглядiв: 1376

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.