Інтегроване заняття з мовлення, художньої літератури, природи та малювання у старшій групі.

Тема: Зимовими стежинками разом із лісовими звірятами.

Мета: уточнити й узагальнити знання дітей про зимові явища природи;

вчити помічати характерні зміни в природі; закріпити знання про диких тварин та їх житло; продовжувати вчити дітей доречно відповідати на різні види запитань вихователя; перевірити вміння дітей визначати перший звук у словах, ділити слова на склади, відгадувати загадки, удосконалювати навички вживання іменників, прикметників, дієслів, граматично правильно будувати речення, складати описові розповіді за коректурною таблицею; удосконалювати навички оволодіння технікою тампонування через трафарет; розвивати зв’язне мовлення, уяву, пам’ять, дрібну моторику рук, кольоросприйняття, просторове мислення; вдосконалювати діалогічне і монологічне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати позитивне ставлення до об’єктів живої та неживої природи.

Матеріали: іграшка ведмедик, інтерактивна дошка, цифрові ресурси, смайлики, коректурна таблиця для опису тварини, «снігова кулька», зразок малюнка тварини через трафарет, ємкості із снігом та льодом; роздатковий матеріал: картинки на зимову тематику, картки із зображенням тварин та їх житла; аркуші паперу з шаблонами тварин, фарби, спонжики, ємкості з водою, серветки, пензлики.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

(Заходжу в групу з іграшковим ведмедиком і двома судочками із снігом і льодом).

- Доброго дня! Дітки, коли я йшла до вас, зустріла Ведмедика. Він прокинувся, побачив, що все навкруги біле і не зрозумів що це. Я чула, що у цьому садочку є чудові, веселі, розумні дітки. І я вирішила привести до вас Ведмедика, щоб ви йому допомогли.

Психогімнастика (на килимку)

- Дітки, давайте познайомимось. Посміхніться, доторкніться долоньками одне до одного і назвіть своє ім’я.

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6341.JPG

ІІ. Основна частина.

- Зверніть увагу, що це нам приніс Ведмедик ( відкриваю лоточки).

- Що це?( сніг і лід)

- В яку пору року ми можемо побачити сніг і лід? (взимку)

- Чим відрізняється сніг від льоду? (сніг- м’який, лід-твердий)

- Якого кольору сніг? (білого). А лід має колір? (ні)

- Дітки, давайте поставимо лоточки на тепло і в кінці заняття ми подивимося, що трапилося зі снігом і льодом.

- Діти, скажіть мені, будь ласка, яка пора року найхолодніша? (зима)

- Правильно. Подумайте і скажіть мені: зима яка?

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6348.JPG

1. Дидактична гра «Зима яка?»

( холодна, морозна, снігова, красива, весела, срібляста)

- У яких казках зустрічається зима?

(«Рукавичка», «Лисичка- сестричка і Вовчик-братик», «Снігова королева», «Дванадцять місяців», «Морозко»)

2. Дидактична гра «Назви казку».

- А давайте подумаємо: зима- це добре чи погано?

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6351.JPG

3. Дидактична гра «Зима добре чи погано?»

- Чому зима – добре? (сніг, Новий рік, подарунки, розваги)

- А чому зима – погано? (холодно, птахам і тваринам немає що їсти, лід і бурульки – небезпечно)

- Молодці! А тепер, ми з Ведмедиком, запрошуємо вас до столиків. Я підготувала для вас цікаві завдання.

(За столами)

- Перед вами лежать картинки на зимову тематику. У мене в руці є чарівний пензлик. За допомогою якого ви намалюєте уявну картину для Ведмедика. Ось подивіться, як роблю це я.

4. Дидактична гра «Склади речення за картинкою».

(Інтерактивна дошка, слайди)

- Я знаю, що ви вмієте гарно відгадувати загадки. Відгадайте загадку і погляньте на дошку, чи правильно ви відгадали.

Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6382.JPG

- А як можна сказати лагідно? (ведмедик)

- Що робить ведмідь взимку? (спить)

Котиться клубочок
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок –
Триста колючок.
(Їжак)

- А як можна сказати лагідно? (їжачок)

- Що робить їжачок, коли відчуває небезпеку? (скручується в клубок)

Довгі вуха, куций хвіст,
Невеличкий сам на зріст.
На городіпобував -
Нам капуступопсував.
(Заєць)

- А як можна сказати лагідно? (зайчик)

- Що вправно робить заєць? (стрибає, втікає від хижих звірів )

Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто оченята…
Хто це? Спробуй відгадати.
(Білка)

- А як можна сказати лагідно? (білочка)

- Як восени білочка готується до зими? (збирає горішки, жолуді, шишки і ховає їх у дупло, сушить між гілками гриби)

Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Весь, як є, — жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно, ...
(Вовк)

- А як можна сказати лагідно? (вовчик)

- Що робить вовк, коли голодний? (шукає здобич)

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…

(Лисиця)

- Як назвати лагідно? (лисичка)

- Що робить лисичка у зимовому лісі? (бігає, шукає здобич)

5. Дидактична гра « Опиши тварину» (за коректурною таблицею)

- Давайте ми з вами складемо описову розповідь про тварин за коректурною таблицею (лисиця, ведмідь)

- Дітки, я зробила кілька фотокарток, але вийшла якась плутанина. Допоможіть розібратись.

6. Дидактична гра «Хто зайвий» (використання презентації)

- Хто тут зайвий? Чому ви так вважаєте?

- Молодці!

- Діти, перед вами, на столах, є маленькі картки, на яких зображені тварини і їх житло. Підберіть правильно де чиє житло.

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6387.JPG

7. Дидактична гра « Хто де живе?»

(Разом з ведмедиком перевіряю, як діти виконали завдання)

- Молодці! Давайте тепер трішки відпочинемо. Я з Ведмедиком запрошую вас на килимок.

(На килимку)

8. Фізкультхвилинка.

У володарки Зими трішечки замерзли ми

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

«Час нам братися до справ».

- Як ви знаєте, зима багата на зимові розваги. Як можна розважатися взимку? (кататися на санчатах, ковзанах, гратися у сніжки)

- Зараз ми з вами пограємось сніжкою. Я даватиму комусь із вас сніжку і називати слово, а ви визначте перший звук у слові.

9. Дидактична гра «Визнач перший звук у слові».

( зима, сніг, ялинка, мороз, сніжинка, хурделиця, колядка, санчата, бурулька, ковзани, свято, подарунки, синичка, вовк, лисиця, білка, заєць, снігур)

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6400.JPG

10. Дидактична гра «Поділи слово на склади».

( білка, зима, мороз, кулька,бурулька,ковзани, лижі, лисиця,снігур)

- Молодці! Як ви багато знаєте про зиму і тварин. Ми з Ведмедиком запрошуємо вас до художньої майстерні.

( За столами)

- Давайте ми з вами зобразимо тварин незвичайним способом тампонування через трафарет. Я нагадаю вам послідовність виконання роботи.

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6415.JPG

11. Показ послідовності роботи.

- Потрібно взяти спонжика, вмочити у фарбу і притисканням зафарбувати зображення тварини у трафареті.

/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6416.JPG/Files/images/1/zanyattya_v_zrochts/ASH_6441.JPG

12. Самостійне виконання роботи дітьми.

(При необхідності допомагаю дітям)

- Молодці! Хто у кого вийшов? (відповіді дітей)

- Дітки, а тепер давайте поглянемо, що сталося зі снігом і льодом. Сніг і лід перетворився на водичку. А скажіть мені, будь ласка, а чи можна пити таку водичку (ні). Чому? (брудна, болітиме животик).

- Давайте я розіллю вам цю водичку у стаканчики, а ви візьміть пензлики, вмочіть у фарбу і зафарбуйте водичку. Потім візьміть ниточку за обидва кінці і опустіть кінчиками у воду. Коли будете йти на прогулянку, разом з вихователем, винесіть цю воду на вулицю.

- Якщо на вулиці буде мороз, що станеться з водою?

- А як ви гадаєте, навіщо нам ниточки? (Коли замерзне водичка і стане льодяником, можна буде витягти за ниточку із стаканчика і льодяними іграшками прикрасити ялинку).

ІІІ. Підсумок заняття.

- Молодці, дітки! Нам з Ведмедиком було дуже приємно з вами познайомитись. Ви так гарно працювали, були уважні, розумні, кмітливі. А на згадку про нашу з вами зустріч, я хочу подарувати вам ось такі чудові смайлики, щоб ви завжди посміхались і були життєрадісні.

- Наший Ведмедик вже втомився, хоче вже додому спати. Але дороги від садочка додому не знайде. Тому я його проведу. Дякую вам! До побачення!

Кiлькiсть переглядiв: 3731

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.